در حال بارگزاری ...
برد هوشمند سیترو EM 83

برد هوشمند و مزایای استفاده از آن

اولین برد هوشمند در سال ۱۹۹۱ تولید شده است. در ابتدا برای استفاده در تجارت و نمایش ایده‎ها و ضبط جلسات ایجاد شدند، اما با توجه به امکانات و کاربردهای گوناگونی که داشتند و چون دستگاه‎های بسیار منعطفی بودند، کاربردهای فراوانی پیدا کردند. امروزه استفاده از وایت برد هوشمند که برد الکترونیکی یا اسمارت‎برد نیز نامیده می‎شوند، در بسیاری از مراکز آموزشی در همه سطوح آموزشی از مهدهای کودک تا دانشگاه‎ها و نیز در سالنهای کنفرانس رایج گردیده است. با توجه به فعالیت چشم‎گیر سازمان آموزش و پرورش ، مدارس زیادی به این تخته سیاه‎های مدرن مجهز شده‎اند . استفاده از نرم‎افزارها و محتواهای آموزشی مخصوص بردهای هوشمند ، کاربرد آنها را افزایش داده و کمک شایانی به موفقیت بردهای هوشمند نیز کرده است .
برد های هوشمند، امکانات آموزشی بسیار متنوعی را ایجاد می‎کنند. استفاده از برد هوشمند، محیط کلاسها را تعاملی و مهیج می‎کند، عملکرد دانش‎آموزان را بهبود می‎دهد، همکاری و تعامل دانش‎آموزان را بالا می برد، فرآیند یادگیری دانش آموزان را بسیار سریع تر می کند و شور و شوق فراوانی به کلاس می آورد . اگرچه در محیط های زیادی از همه پتانسیل آنها استفاده نمی‎شود و در موارد فراوانی بجای تخته سیاه‎های مجلل از آنها استفاده میشود.
علاوه بر محیط های آموزشی، نمونه‎های بسیار کوچکی از کاربردهای متنوع این بردها را می توان در جلسات کاری، کارهای تیمی، مربی‎گری حرفه‎ای ورزش و… هم نام برد .

برد هوشمند برای تحصیلات عالی

یک برد هوشمند ابزاری آموزشی است که به تصاویر کامپیوتری امکان نمایش بر روی برد را با استفاده از یک پروژکتور دیجیتال می‎دهد. از این رو آموزگار می‎تواند با استفاده از انگشتش به عنوان موس، عناصر موجود بر روی برد را مستقیما دستکاری کند. آیتم‎ها می‎توانند درگ، کلیک و کپی شوند و مدرس می‎تواند با دست یادداشت کند؛ یادداشتی که می‎تواند به متن تبدیل شده و ذخیره شود.

این دستگاهها ابزاری قدرتمند در کلاس درس هستند که تعامل و همکاری را به سخنرانی و آموزشهای گروهی اضافه می‎کنند؛ آنهایی که امکان یکپارچه‎سازی محتوای رسانه را در آن به ‎وجود می‎آورند. آنها با ابتکار در عمل محدوده وسیعی از فرصت‎های یادگیری را بوجود می‎آورند. اگرچه در خیلی از محیط‎ها از آنها تا نهایت پتانسیل‎شان استفاده نمی‎شود و در خیلی از موارد آنها به عنوان تخته سیاه‎های روشن عمل می‎کنند.

هم اکنون این نوع وایت برد در مدرسه‎های انگلستان رایج است اما دانشگاهها به راحتی این فناوری را قبول نمی‎کنند. اصولا آنها برای استفاده در تجارت جهت نشان دادن مفاهیم و گزارشات ملاقات‎ها گسترش یافته‎اند. اگرچه آنها یک ابزار کاملا انعطاف‎پذیری‎اند که می‎تواند توسط هر دو کودکان دبستانی و فارغ التحصیلان دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

یک برد هوشمند می‎تواند مقرون به صرفه باشد. این فناوری این که چگونه یک رایانه می‎تواند برای یک کلاس درس انگیزه یادگیری به وجود آورد را، نشان می‎دهد. استفاده از این دستگاه از نظر اقتصادی از تجهیز کردن یک اتاق IT یا فراهم کردن یک لپ‎تاپ برای هر دانش‎آموز به صرفه‎تر است.

نمونه‎هایی از ویژگی‎های حاصل از استفاده از برد هوشمند:

  • اضافه کردن حاشیه‎نویسی
  • برجسته کردن نوشته
  • اضافه کردن یادداشت‎ها و طرح‎ها و سپس ذخیره آنها جهت چاپ و به اشتراک گذاشتن یا الحاق به محیط یادگیری مجازی
  • نمایش تصاویر و ویدئوهای آموزشی در تالار سخنرانی. شما می‎توانید به بخش‎هایی برچسب بزنید یا قسمت‎هایی از یک تصویر را برجسته کنید.
  • نشان دادن محتوای موجود بر روی یک وب‎گاه در یک فعالیت معلم محور

برد هوشمند به عنوان یک ابزار آموزشی

این نوع ابزار، آموزشهای خلاقانه را ارتقا می‎دهد و دانش‎آموزان را به کسب اطلاعات برمی‎انگیزد.

تدریس با یک برد هوشمند برای سخنرانان امکان کار با مدل‎های متفاوت یادگیری را فراهم می‎سازد:

  • شاگردان شروع می‎کنند به لمس و حرکت دادن چیزهایی که پیرامون برد وجود دارند. آنها همچنین می‎توانند یادداشت برداشته و بخش‎هایی از آن را برجسته سازند.
  • شاگردان از دیدی واضح از انچه بر روی برد اتفاق می‎افتد برخوردارند.
  • شاگردان می‎توانند در بحث کلاسی شرکت کنند.

برد هوشمند سیترو IR 84

معلم می‎تواند دانش‎آموزان را صدا بزند تا خودشان از برد هوشمند استفاده کنند. سخنران می‎تواند پشت رایانه بنشیند در حالی که دانش‎آموزان جلوی وایت‎برد ایستاده‎اند و در کلاس پیشنهادات و نظرات رد و بدل می‎شوند.

برد هوشمند سیترو NOVA

برای استفاده از بردهوشمند  به یک ویدئو پروژکتور نیاز است تا تصاویر را روی برد نمایشداده شود و پس از تنظیم کادر تصویر نمایش داده شده توسط ویدئو پروژکتور، روی تخته وایت برد لمسی (برد هوشمند) از طریق کامپیوتر اقدام به کالیبره کردن تخته هوشمند می شود.

برد هوشمند سیترو MVT 76

کالیبره کردن تصویر برد هوشمند به این معنی است که پس از اتصال برد هوشمند توسط کابل usb یا Lan (در تعداد کمی از برد ها) با توجه به نرم افزار برد هوشمند، ابتدا و انتهای کادر نمایش را از 4طرف برد هوشمند و تصویر تابیده شده به آن را توسط لمس نقاط مشخص شده، به سیستم شناسایی می کنیم  تا با لمس هر نقطه از برد هوشمند مختصات آن محاسبه شده و به سیستم فرستاده می شود.

برد هوشمند سیترو M 9089 HD

گفتنی است که به کمک ابزارهای لمسی از پیش تعریف شده توسط هر سیستم عامل، مختصات فرستاده شده به یک نقطه لمس و یا به عبارت دیگر یک کلیک موس، ترجمه و عمل لمس در همان نقطه انجام می شود. کالیبره کردن برد هوشمند توسط لمس نقاط کادر تصویر در گوشه های برد است  که توسط آن سیستم می تواند محدوده کادر نمایش را تشخیص دهد.

برد هوشمند سیترو IR 84new

قابل ذکر است که برای استفاده از برد هوشمند به یک کامپیوتر و یک ویدئو پروژکتور نیاز داریم؛ وایت برد لمسی توسط یک کابل usb به کامپیوتر متصل شده و تصویر کامپیوتر نیز توسط ویدئو پروژکتور، روی برد نمایش داده می شود و پس از کالیبره کردن تخته هوشمند می توانیم به راحتی از امکان لمسی بودن تخته استفاده کنیم.

برد هوشمند سیترو EM 83

 

 

یک دیدگاه برای “مزایای استفاده از برد هوشمند”

  1. بازتاب: برد هوشمند سیترو - فروشگاه اینترنتی بهین دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
× در صورت نیاز به مشاوره کلیک نمایید.