در حال بارگزاری ...

فروشگاه اینترنتی بهین دیجیتال انواع ویدئو پروژکتور های ریکو را بصورت خرید اینترنتی و خرید آنلاین در اختیار شما مشتریان و مدیران گرامی قرار می دهد.

شرکت ریکو با 79 سال سابقه، یکی از شرکت ژاپنی در عرصه محصولات تصویری و الکتریکی است. این شرکت فعالیتش را در زمینه دستگاه های کپی و کاغذهای مناسب برای چاپ شروع کرد. ریکو (RICOH) با گسترش فعالیت هایش و با استفاده تجربه اوایل تأسیس در زمینه محصولات اپتیکال، وارد عرصه تولید پروژکتور شده و در پنج گروه شامل بسیار کوتاه بُرد، کوتاه بُرد، استاندارد، قابل حمل و فوق پیشرفته، محصولاتی کاربردی و با کیفیت تولید می کند.

ریکو هدف اش از تولید پروژکتور (به خصوص پروژکتورهای رومیزی و قابل حمل) را ارائه گزینه ای با امکانات و کیفیت عالی و قیمتی مناسب برای محیط های آموزشی اعلام کرده است.

جهت ارایه مطالب، ارتباط و همکاری، ریکو (Ricoh )طیف وسیعی از پروژکتور های دیجیتالی را که متناسب نیاز شما باشد، عرضه می کند.خواه بخواهید که به دنبال یک پروژکتور چند رسانه ای دوستدار محیط زیست برای اتاق جلسات خود باشید و یا به دنبال یک دستگاه پیشرفته که تاثیرگذاری سخنرانی درسالن کنفرانس شما را  بیشتر نماید، باز هم  پروژکتورهای  متنوع ریکو هستند که از فناوری روز بهره برده و  جلوه مطالب شما را افزایش می دهد.

در سال اخیر با افتتاح شعبه خاورمیانه شرکت ریکو در دبی، ویدئو پروژکتور PJ X2340  وارد بازار ایران شد. پیش بینی می شود این پروژکتور با کیفیت و امکانات خیلی خوب و قیمت بسیار مناسبی که دارد، جای پروژکتورهای محبوب بازار ایران را بگیرد. کافی است این پروژکتور را از نظر قیمت و امکانات با پروژکتور محبوبی مانند VE281X مقایسه کنید.

محصولات جدید ویدئوپروژکتور ریکو RICOH نوید بخش ارایه دستگاه های متنوع با قیمتی مناسب می باشد.

ویدئو پروژکتور ریکو مدل PJ X2340

پروژکتور چیست؟

دیتا پروژکتور دستگاهی ست که می تواند از طریق ورودی های مختلف خود تصاویر ویدئو، VCD، DVD، دوربینهای فیلم برداری، ویژوالایزر و کامپیوتر را دریافت و پردازش نموده و از طریق لنز و سیستم اپتیک خود، این تصاویر را در ابعاد بزرگ بر روی پرده نمایش انعکاس دهد . این دستگاه امروزه با نام های مختلفی نظیر ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، مالتی مدیا پروژکتور، ال سی دی پروژکتور، ویدئو پروجکشن، پروژکتور و … معرفی می شود که مفهوم همه آنها یکی بوده و مطابق با تعریف فوق میباشد.

ویدیو پروژکتورها در مدلهای مختلف و متناسب با هرنوع سالن طراحی و تولید شده اند. وجه تمایز اصلی دیتا پروژکتورها در قدرت روشنایی آنها می باشد و آنها را بر این اساس طبقه بندی مینمایند. هر چه قدرت روشنایی پروژکشن بالاتر باشد برای استفاده در محیط های بزرگتر و روشنتر مناسبتر است.

چرا از ویدئو پروژکتور استفاده می کنیم؟

چرا از ویدئو پروژکتور استفاده می کنیم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی،روشهای ارتباطی دچار تحولی شگرف گردیده اند . تکنولوژی ویدئو پروژکتورها به ما این امکان را می دهند که تصاویر و گزارش های کامپیوتری و ویدئویی با تلفیق جادویی رنگ و صدا به صورتی موثرتر در جلسات بدرخشند . استفاده از تکنولوژی پروژکتورها در عرصه آموزش به طور روز افزونی عمومیت می یابد . استفاده از این ابزار در عرصه بازرگانی و تجاری جهت انتقال مناسبتر مفاهیم وایده ها اجتناب ناپذیر می باشد. همچنین استفاده از پروژکتور در سمینارها  و کنفرانس ها جهت پخش مراسم در ابعاد بزرگ  جذابیتی فوق العاده ایجاد نموده و کاردست اندر کاران را جلوه ای دیگر می بخشد.

بدون شک دانشگاهها ، مراکز علمی و آموزشی و فرهنگی از مشتریان عمده دیتا پروژکتورها هستند و نقش و تأثیر این وسیله در انتقال مفاهیم ، انکار ناپذیر است.

تکنولوژی تصویر

تکنولوژی تصویر: به طور کلی سه نوع تکنولوژی ایجاد تصویر در دیتا پروژکتورها مورد استفاده قرار می گیرد.

  • (DLP (Digital Light Processing
  • (3LCD (3 Liquid Crystal Displays
  • (LCoS (Liquid Crystal on Silicon

DLP یا LCD3

DLP  یا LCD3؟

دو رقیب اصلی در عرصه ی پروژکتورهای دیجیتال پروژکتورهای صفحه ی کریستال مایع LCD و پروژکتور های پردازش نور دیجیتال DLP می باشند. این نام ها  به مکانیسمی که پروژکتورها برای تولید تصاویر به کار می گیرند، اشاره دارند. به دلیل این که هر دوی این تکنولوژی ها نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند انتخاب بین آن ها کار سختی خواهد بود و دانستن تفاوت های بین آنها برای ما باعث می شود بدانیم کدام نیاز ما را برطرف می کند.

LCD3 مزایای پروژکتورهای

مزایای پروژکتورهای LCD3

پروژکتورهایLCD  سه مزیت اساسی در مقایسه با پروژکتورهایDLP  دارند.

  • رنگ های دقیق تر

پروژکتورهای DLP معمولاً یک بخش خالی در چرخ رنگ خود دارند که روشنایی تصویر را افزایش می دهد ولی باعث کاهش دقت رنگ می شود. پروژکتورهای LCD3 فاقد چرخ رنگ می باشند.

  • تصویر واضح تر

در رزولوشن های برابر، پروژکتورهای LCD3  تصاویر واضح تری نسبت به پروژکتورهایDLP  دارند.

  • نور موثرتر

به این معنی است که یک لامپ با میزان وات مساوی در یک پروژکتور LCD3تصویری روشن تر نسبت به پروژکتور DLP ایجاد خواهد کرد.

LCD3 معایب پروژکتورهای

معایب پروژکتورهای LCD3

  • اثر Screen Door

تصاویر واضح تر تولید شده توسط پروژکتورهای LCD3می تواند یک عیب برای آن ها باشد، چون فوکوس دقیق تر باعث می شود تا پیکسل های یک تصویر chicken wiring  یا screen door effect بیشتر نمایان شوند. در واقع گاهی اوقات اگر از نزدیک به صفحه نمایش نگاه کنید میتوانید پیکسل ها را از هم تشخیص دهید.

  • پیکسل های مرده

پیکسل های مرده می تواند یک مشکل در پروژکتورهایLCD3 باشد، به گونه ای که یک یا چند پیکسل به صورت دائمی روشن یا خاموش می شوند. در صورتی که یک پیکسل این مشکل را داشته باشد تاثیر آن به سختی قابل مشاهده خواهد بود، اما اگر این مشکل در دسته ای از پیکسل ها رخ دهد بسیار آزار دهنده می شود.

DLP عملکرد تکنولوژی

عملکرد تکنولوژی DLP

پردازش نور دیجیتال یک تکنولوژی اختصاصی گسترش داده شده توسط شرکت Texas Instrumentals می باشد، و نحوه ی کار آن با پروژکتورهای LCD3 متفاوت می باشد. بیشتر پروژکتورهای  DLP یک چیپ دارند که شامل پنل های شیشه ای است که نوز از آن ها عبور می کند، و این چیپ یک سطح منعکس کننده ی متشکل از هزاران آینه ی ریز است که با پیکسل های تکی مطابقت دارند. این آینه ها می توانند زمانی که نور بر روی چیپ تابیده می شود به عقب یا جلو حرکت کنند تا نور تابیده شده از پیکسل های تکی را به سمت لنز پروژکتور یا دور از آن هدایت کنند. برای تعیین رنگ ها، پروژکتورهای  DLP یک چرخه ی رنگ متشکل از فیلترهای آبی، قرمز و سبز دارند. این چرخ بین منبع نور و چیپ DLP می چرخد و رنگ نور عبوری از چیپ را از بین قرمز، سبز و آبی تغییر می دهد. آینه ها بسته به مقدار نور مورد نیاز در هر لحظه برای هر پیکسل به سمت مسیر لنز یا در جهت مخالف آن کج می شوند.

DLP مزایای پروژکتورهای

DLP مزایای پروژکتورهای

  • کنتراست بالاتر

رنگ های سیاه عمیق دست یافتنی در پروژکتورهای DLP آنها را در بین برنامه های سینمای خانگی بسیار محبوب کرده است.

  • پیکسلیزه شدن کمتر

این مورد به خصوص در مقایسه با مدل های قدیمی LCD3 ها قابل توجه است، و همین موضوع DLP را انتخابی محبوب برای برنامه های ویدیوئی می کند.

DLP معایب پروژکتورهای

معایب پروژکتورهای  DLP

  • اثر رنگین کمانی

وقتی که در حال تماشای یک تصویر ارسال شده توسط پروژکتور DLP هستید، اگر به یک شیء خارجی نگاه کنید، یا وقتی که به سرعت از یک سمت صفحه ی نمایش به سمت دیگر آن نگاه کنید اثر رنگین کمان را تجربه خواهید کرد یک فلش لحظه ای که به صورت نوارهای به رنگ رنگین کمان درحاشیه ی اشیاء روشن تر نمایان می شوند. این موضوع البته درDLP های قدیمی بدون چرخ های 6 رنگی مدرن و سریع وجود دارد و در پروژکتورهای جدید تر به سختی قابل تشخیص است.

  • نشت نور

بعضی از افراد ممکن است “نشت نور” را هنگام استفاده از پروژکتورهای DLP خود به صورت یک خط خاکستری در اطراف قسمت خارجی تصویر تجربه کنند. این حالت توسط نورهای ولگرد که گوشه های آینه های روی چیپ DLP  را منعکس می کنند اتفاق می افتد. برای جلوگیری از این حالت می تواند نوارهایی سیاه را دور صفحه ی نمایش کشید.

شدت روشنایی

شدت روشنایی:

واحد اندازه گیری شدت نور در ویدیو پروژکتورها مقدار انسی لومن آن است . که این فاکتور هم مربوط به لامپ میشود . هرچقدر مقدار آن بالاتر باشد میزان روشنایی تصویر بالاتر است . میزان 2000 لومن معمولا مناسب است . البته قبل از خرید بهتر است به این موضوع توجه کنید که آیا امکان تاریک کردن محیط استفاده پروژکتور وجود دارد یا خیر . مثلا برای تماشای فیلم در خانه با مقدار لومن پایین هم میشود از ویدیو پروژکتور استفاده کرد . چون میتوانیم با خاموش کردن چراغ ها و کم کردن روشنایی محیط وضوح تصویر را روی پرده بالا ببریم، حتی اگر انسی لومن آن کم باشد . اما برای استفاده در مدارس هوشمند و کلاس های درس بهتر است این ویژگی بالاتر از 2000 لومن باشد.

طول عمر لامپ

طول عمر لامپ:

معمولا دو نوع طول عمر برای لامپ دیتاپروژکتور ذکر می شود :

  • طول عمر واقعی ( Normal mode): معمولا بین 3000 تا 6000 ساعت در انواع دیتا پروژکتور متفاوت است.
  • طول عمر در حالت استفاده اقتصادی (Economic mode): طول عمر لامپ در این حالت از طول عمر واقعی دیتا پروژکتور بیشتر بوده و جنبه تبلیغاتی دارد. با انتخاب این حالت کیفیت تصویر دیتا پروژکتور تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند که استفاده از این حالت توصیه نمی شود.

رزولوشن اصلی

رزولوشن اصلی:

رزولوشن به طور کلی به چهار گروه زیر تقسیم می شود:

  • SVGA که معادل 800 پیکسل در 600 پیکسل می باشد.
  • XGA که معادل 1024 پیکسل در 768 پیکسل می باشد.
  • WXGA که معادل 1280 پیکسل در 800 پیکسل می باشد.

HD که معادل 1920 پیکسل در 1080 پیکسل بوده و مناسب برای کارهای حرفه‌ای و نمایش فیلم های HD می باشد.

کنتراست تصویر

کنتراست تصویر:

کنتراست رنگ معیاری است برای نشان دادن قدرت تفکیک دیتا پروژکتور میان سفید خالص و سیاه خالص که در یک لحظه از جلوی چشمان ما می گذرد. کنتراست 2500:1 (2500 بروی یک ) به این معناست که دیتا پروژکتور می تواند بین سفیدی خالص و سیاهی خالص 2500 رنگ دیگر را تشخیص داده و نمایش دهد به زبان ساده تر می توان گفت که هرچقدر کنتراست رنگ بیشتر باشد کیفیت تصویر نیز بالاتر می رود.

بزرگ نمایی لنز

بزرگ نمایی لنز:

دیتا پروژکتورها با لنزهای مختلفی تولید می شوند لنز دیتا پروژکتور هرچه قدر بزرگنمایی بیشتری داشته باشد می تواند از فاصله نزدیک تری تصویر بزرگتری نشان دهد.

لنز دیتا پروژکتور عامل بسیار مهمی در تعیین قیمت آن می باشد دیتا پروژکتورها با لنز wide معمولا گران می باشد، در دیتا پروژکتورها با لنز واید سایه معلم بروی برد کمتر و یا کوچکتر افتاده وبه علت نصب دیتا پروژکتور از فاصله نزدیک تابش نور دیتا پروژکتور در مسیر دید معلم نبوده وموجب ناراحتی چشم معلم نمی شود.

البته در صورت استفاده از دیتا پروژکتورهای معمولی با استفاده از قلم بزرگ بردهوشمند این امکان وجود دارد که معلم کمی دورتر از برد ایستاده تا مشکلی با نور دیتا پروژکتور نداشته و سایه وی روی تصویر نیفتد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
× در صورت نیاز به مشاوره کلیک نمایید.